מה המעמד שלי אם קרעתי את קרום הבתולים לפני קיום יחסים?

תשובות מאת: הרבנית נועה לאו

רציתי לשאול, עשיתי בדיקה גנקולוגית והרופאה אמרה שנקרע מעט מקרום בתולים, האם זה בסדר? זה עברה?

ועוד שאלה שחברה העלתה בפני, הבתולים תלויים בעיקרון בקיום יחסים לפני החתונה, היתה לי חברה חילוניה והיא היתה בזוגיות עם בת…והן סוג של קיימו יחסים…ואז היא עזבה הכל וחזרה בתשובה…מה היא נחשבת לפי ההלכה? האם זה נקרא שהיא לא בתולה יותר?

תודה ענקית מראש וסליחה על השאלות

 

תשובה

שלום רב לך,

על מהותו של קרום הבתולים וההלכות הקשורות בו תוכלי לקרוא כאן באתר יועצות ההלכה של נשמת.  

לעצם שאלתך, קריעת קרום הבתולים בצורה מלאכותית (שלא במסגרת קיום יחסים) אינה נחשבת לעבירה, במיוחד אם נעשתה בשוגג או לצורך רפואי, למרות שלכתחילה רצוי לא לעשות כך ואם לא לצורך רפואי. 

חשיבות הבתולים נובעת מכך שביהדות מיניות קשורה בקשר הדוק לזוגיות בתוך הנישואין, ולכן המצב הטוב ביותר הוא שהאישה "שומרת" את עצמה לבעלה. עם זאת, אישה שבתוליה הוסרו בצורה  מלאכותית או שלא ע"י קיום יחסי מין ,עדיין נחשבת ל"בתולה" בכל הקשור למעמדה ההלכתי הממוני (כלומר, כאישה שאלו נישואיה הראשונים). לעצם העובדה של הסרת קרום הבתולים יש השלכות הלכתיות בתחילת הנישואין, אך אין כאן ענין של "עבירה".

תוכלי לקרוא עוד בנושא בשאלה דומה באתר כאן.

יש מחלוקת בפוסקים לגבי אוננות נשית, אך כפי שכתבת יש מקום להתיר אותה, כל עוד היא נעשית במידתיות. תוכלי לקרוא על כך עוד כאן

לשאלתך השניה, במצב כזה אם האישה רוצה לדעת את מצבה ההלכתי לפני נישואיה, עליה ללכת לבדיקה של רופא/ת נשים על מנת לבדוק האם קרום הבתולים קיים עדיין או שהוא נפתח לגמרי. במידה והרופאה רואה שכל הקרום נפתח כתוצאה מהקשר הקודם, להלכה האישה אינה נחשבת בתולה יותר ולא תיאסר אחרי קיום היחסים הראשון לכשתנשא. במידה והוא נשאר בצורה חלקית (מצב אפשרי גם במה שתארת לגבי עצמך) או לא נקרע כלל, היא נחשבת עדיין לבתולה והיא תיאסר לבעלה מיד לאחר קיום היחסים המלא הראשון (גם אם לא תראה דם). 

בברכה,

נועה לאו

יועצת הלכה של מדרשת נשמת

 

יש לי שאלה

הפנייה ל"משיבת נפש" יכולה להיות אנונימית, עם זאת כל פרט שתבחרו לשתף יעזור לנו בדיוק התשובה והתאמתה אליך אישית. השאלות והתשובות יפורסמו באתר ללא פרטים מזהים ובמידת הצורך ישונו פרטים בגוף השאלה כדי להגן על צנעת הפרט.

בשל השאלות הרבות המופנות אל הרבניות אנו ממליצים להתאזר בסבלנות בהמתנה לתשובה. אם יש צורך במענה דחוף אנא ציינו זאת בפנייתכן. זמן המענה הרגיל הוא כשבועיים.
לתשומת לבכם, השאלות מגיעות למנהלות האתר, ומועברות למשיבות השונות בהתאם לתחומי העניין והפניות. אם ברצונכם להפנות שאלה לרבנית מסוימת אנא ציינו זאת בגוף השאלה.
עצם שליחת השאלה מהווה הסכמה לתנאים אלו.

תשובות הרבניות לשאלותיכם יתקבלו באמצעות הדואר האלקטרוני, אנא הקפידו לציין כתובת דואר אלקטרוני תקינה.

דילוג לתוכן