שאלתך היא שאלה מעניינת, כיוון שלכאורה הציווי לשבות בשבת הוא עלינו ולא על הכלים (והמכשירים) שלנו, אך בפועל נוהגים כרמ"א בשולחן ערוך שלא להפעיל בערב שבת מכשירים שיעשו רעש בשבת משום כבוד השבת. (שולחן ערוך אורח חיים סימן רנ"ב, סעיף ה'). אך, הרמ"א שם מסייג שכאשר יש צורך מיוחד בהפעלת המכשיר – מותר, כגון מכונת כביסה או ייבוש עבור חייל שהגיע הביתה קרוב לשבת ויוצא קרוב לצאת השבת. (שו"ת שיח נחום אורח חיים ט"ו, שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן יח והתייחסות לפסק הרב עובדיה יוסף בעניין מנהג הספרדים באתר הלכה יומית)
במקרה של צורך שבו תפעיל את המכונה יש לשים לב שעם סיום הכיבוס יהיה אסור לגעת בבגדים הרטובים בשבת שהם בגדר מוקצה. זאת מכיוון שבכניסת השבת הם היו רטובים מאד ולא ראויים ללבישה (שולחן ערוך שם סימן ש"ח משנה ברורה סעיף קטן ס"ג).
בהפעלת מכונת ייבוש הסיפור הוא שונה ואם הפעלת אותה לפני כניסת השבת לצורך יהיה מותר ללבוש את הבגדים בשבת כאשר יתייבשו. זאת מכיוון שרק בגדים רטובים ממש הם מוקצה ואילו לחים (פירוש שאם נוגע בהם ידו לא תירטב במידה כזו שיוכל להרטיב בה גם דבר אחר) אינם מוקצה (בהנחה שמדובר בבגד שיצא מכביסה רגילה עם סחיטה ואינו נוטף מים).
אך נסייג שאם נדלקת נורה או מופעלת זרם חשמלי כלשהו בעת פתיחת הדלת כמובן יהיה אסור לפתוח אותה.
בברכה,
רחל
לקריאה נוספת:
הטיפול בבגדים בשבת – שמירת שבת כהלכתה פרק טו
מוקצה בין השמשות – פניני הלכה הלכות שבת פרק כג, סעיף י
הלכה יומית על בסיס פסיקת הרב עובדיה – http://halachayomit.co.il/he/ReadHalacha.aspx?HalachaID=743
האם ניתן להשתמש בתבנית פיירקס לחילופין פעם להכנת מאפים בשריים ופעם להכנת מאפים חלביים